1. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  2. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  3. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  4. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  5. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  6. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  7. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  8. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  9. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  10. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  11. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  12. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  13. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  14. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  15. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  16. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  17. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  18. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  19. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  20. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  21. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  22. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  23. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  24. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  25. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  26. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  27. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  28. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  29. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  30. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  31. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  32. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  33. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  34. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  35. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  36. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  37. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  38. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  39. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  40. Dieta dla kobiety w ciąży
  41. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  42. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  43. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  44. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  45. Dieta wegetariańska dla dzieci?
piątek, 1 marca, 2024
  1. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  2. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  3. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  4. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  5. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  6. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  7. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  8. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  9. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  10. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  11. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  12. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  13. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  14. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  15. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  16. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  17. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  18. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  19. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  20. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  21. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  22. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  23. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  24. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  25. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  26. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  27. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  28. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  29. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  30. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  31. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  32. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  33. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  34. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  35. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  36. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  37. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  38. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  39. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  40. Dieta dla kobiety w ciąży
  41. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  42. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  43. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  44. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  45. Dieta wegetariańska dla dzieci?
Dieta dla kobiety w ciąży

Ciąża jest szczególnym czasem, ponieważ chcemy, aby przebiegała ona prawidłowo. Niezbędne jest zweryfikowanie tego, co jadłyśmy przed ciążą. Dieta w ciąży również jest bardzo ważna. Sprawdź, czego warto przestrzegać.

Dieta przyszłych mam

Bardzo ważna jest zbilansowana dieta, która będzie w stanie pokryć zapotrzebowanie na składniki mineralne. Codzienne nie powinno zabraknąć w diecie produktów mlecznych, a także ryb oraz mięsa. Bardzo ważne są tłuszcze roślinne, takie jak olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek. Kwasy omega-3 bardzo poprawiają pracę mózgu. Dzięki nim układ nerwowy jest chroniony, co wpływa na pozytywnie na rozwój płodu. Bardzo ważne jest nawodnienie. Picie przynajmniej 1,5 litra wody dziennie ma dobroczynny wpływ na perystaltykę jelit i układ mięśniowy. U kobiet w ciąży może dochodzi do zaparć, dlatego picie dużej ilości wody jest ważne. Warto pić również herbaty; zieloną oraz czerwoną.

Niezbędny jest również kwas foliowy. Należy dodatkowo przyjmować go w suplementach. Znajduje się on między innymi w ciecierzycy, a także szpinaku, fasoli białej, pietruszce i jajach kurzych. Kwas foliowy jest bardzo ważny, jeśli chodzi o rozwój płodu, zwłaszcza układu nerwowego. Kwas foliowy wpływa pozytywnie na wzrost oraz funkcjonowanie komórek. Ma również zbawienny wpływ na rozwój dziecka, w tym na jego wagę. Zmniejsza ryzyko powstania anemii oraz regulowanie i dojrzewanie czerwonych komórek. Dzięki swojemu działaniu może syntezować hormon szczęścia – serotoninę. Działa uspokajająco i może przeciwdziałać powstaniu depresji. Pobudza również do działania wątrobę oraz żołądek i jelita.

Mayo Clinic – The best foods to put in your body for baby

Wśród składników, które są niezbędne do utrzymania dobrej kondycji, znajduje się również cynk, wapń oraz witamina D. Ta ostatnia wpływa bardzo pozytywnie na nasze samopoczucie. Możemy dzięki niej poczuć się znacznie lepiej i przeciwdziałać depresji. Wiele kobiet w ciąży jest narażonych na anemię, a także nieprawidłowe działanie układu nerwowego. Aby móc polepszyć jego działanie, ważne jest spożywanie takich składników, jak niacyna, foliany, a także witaminy z grupy B. Również fosfor i selen wpływają pozytywnie na przebieg ciąży i mogą znacznie poprawić nastrój i wzmocnić organizm. Selen dodatkowo wpływa pozytywnie na skórę, która po dużych zmianach hormonalnych może mieć problemy z nadmiernym przesuszaniem się, czy też pojawiającymi się wykwitami skórnymi.

Równie ważne mikroelementy są zawarte w roślinach, głównie brokułach, ale również jarmużu, zielonej sałacie, owocach takich jak jabłka. Warzywa strączkowe mają w sobie potrzebne dla organizmu makroelementy, jaki i białko. Aby dieta była pełna witamin i dobra dla nienarodzonego dziecka, również warto zadbać o dużą ilość owoców. Fruktoza znacznie szybciej wchłania się do organizmu i jest zdrowsza niż sacharoza. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, warto wybrać owoc, zamiast kolejnego ciastka.

Dieta kobiet w ciąży a kaloryczność

W pierwszym trymestrze warto rozpocząć suplementację kwasu foliowego. Bardzo pomocne będzie również branie specjalnych witamin dla ciężarnych kobiet. Wiele kobiet jednak niesłusznie zwiększa ilość kalorii w swojej diecie. Na początku ciąży nie musimy jeść więcej, niż przed ciążą. W drugim trymestrze kaloryczność wzrasta o 360 kcal, a w ostatnim o 475 kcal. Niestety w wielu przypadkach nie są to zdrowe produkty, rekomendowane przez lekarzy. 

Dieta może być wzbogacona o kalorie na początku, a w kolejnych fazach ciąży jest to bardzo wskazane, jednak muszą być to pełnowartościowe produkty. Niezbędne są m.in. zboża, ale również owoce i warzywa. Tzw. jedzenie za dwoje może doprowadzić nas tylko do ociężałości, a także niestrawności i wielu dodatkowych kilogramów. Dodatkowa porcja pełnowartościowych owoców i warzyw do każdego posiłku wystarczy, by poczuć się lepiej i mieć energię. W razie silnych zachcianek możemy wybrać produkty zdrowsze, które zastąpią nam np. fast food. Pieczone ziemniaki z przyprawami zamiast frytek lub gorzka czekolada zamiast tłustych i bardzo kalorycznych lodów. 

Fot. tasha/Pixabay

0 Komentarzy

Napisz komentarz

TAGI