1. Jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze zaburzeń odżywiania?
  2. Sekrety zdrowego trawienia: jak dieta wpływa na nasz układ pokarmowy
  3. Zrozumieć głębię masażu tantrycznego dla par: duchowe korzyści i praktyki uzdrawiające
  4. Zdrowie i odporność – jak płynna zawiesina Colostrum może wspierać twoje codzienne funkcjonowanie
  5. Rozumienie emocji i schematów myślenia w terapii uzależnień behawioralnych
  6. Czy obozy jeździeckie to idealny sposób na spędzenie letniego czasu?
  7. Zdrowie stóp na co dzień: Jak wybierać idealne skarpetki dla osób z problemami naczyniowymi i skórnymi?
  8. Poradnik zdrowego stylu życia dla przyszłych mam
  9. Zrozumieć zmiany hormonalne: poradnik dla przyszłych mam
  10. Jak wybrać odpowiednie akcesoria do ćwiczeń i rehabilitacji dla sportowców?
  11. Czy aktywność fizyczna wpływa na koncentrację u dzieci i młodzieży?
  12. Zrozumienie związku między padaczką, wypaleniem zawodowym i dystymią – przegląd metod diagnozy i leczenia
  13. Jak zbilansowane posiłki z dostawą do domu mogą ułatwić Twoje codzienne życie
  14. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  15. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  16. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  17. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  18. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  19. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  20. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  21. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  22. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  23. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  24. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  25. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  26. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  27. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  28. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  29. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  30. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  31. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  32. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  33. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  34. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  35. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  36. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  37. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  38. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  39. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  40. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  41. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  42. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  43. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  44. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  45. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  46. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  47. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  48. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  49. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  50. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  51. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  52. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  53. Dieta dla kobiety w ciąży
  54. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  55. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  56. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  57. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  58. Dieta wegetariańska dla dzieci?
niedziela, 23 czerwca, 2024
  1. Jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze zaburzeń odżywiania?
  2. Sekrety zdrowego trawienia: jak dieta wpływa na nasz układ pokarmowy
  3. Zrozumieć głębię masażu tantrycznego dla par: duchowe korzyści i praktyki uzdrawiające
  4. Zdrowie i odporność – jak płynna zawiesina Colostrum może wspierać twoje codzienne funkcjonowanie
  5. Rozumienie emocji i schematów myślenia w terapii uzależnień behawioralnych
  6. Czy obozy jeździeckie to idealny sposób na spędzenie letniego czasu?
  7. Zdrowie stóp na co dzień: Jak wybierać idealne skarpetki dla osób z problemami naczyniowymi i skórnymi?
  8. Poradnik zdrowego stylu życia dla przyszłych mam
  9. Zrozumieć zmiany hormonalne: poradnik dla przyszłych mam
  10. Jak wybrać odpowiednie akcesoria do ćwiczeń i rehabilitacji dla sportowców?
  11. Czy aktywność fizyczna wpływa na koncentrację u dzieci i młodzieży?
  12. Zrozumienie związku między padaczką, wypaleniem zawodowym i dystymią – przegląd metod diagnozy i leczenia
  13. Jak zbilansowane posiłki z dostawą do domu mogą ułatwić Twoje codzienne życie
  14. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  15. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  16. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  17. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  18. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  19. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  20. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  21. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  22. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  23. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  24. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  25. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  26. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  27. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  28. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  29. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  30. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  31. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  32. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  33. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  34. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  35. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  36. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  37. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  38. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  39. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  40. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  41. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  42. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  43. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  44. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  45. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  46. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  47. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  48. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  49. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  50. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  51. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  52. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  53. Dieta dla kobiety w ciąży
  54. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  55. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  56. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  57. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  58. Dieta wegetariańska dla dzieci?
Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?

Większość z nas ma wyznaczony plan dbania o swoje zdrowie fizyczne. Przykładowo pamiętajmy o regularnych ćwiczeniach i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zdrowo się odżywiać. Wiele z nas planuje regularne coroczne badania lekarskie i kontrolne. Gdy boli nas ząb, idziemy do dentysty, gdy skręciliśmy kostkę, udajemy się do ortopedy. Dlaczego nie dbamy w taki sam sposób o zdrowie psychiczne?

Zmiana pór roku może być trudnym okresem dla wielu osób. Ciemniejsze noce i spadek temperatury mogą wpływać na samopoczucie podczas mroźnych, zimowych dni. Jeśli uważasz, że chłodniejsze miesiące są trudne dla twojego zdrowia psychicznego, warto pomyśleć o prostych sposobach zadbania o swoje zdrowie już teraz.

Pozytywne nastawienie

Warto skupić się na małych, pozytywnych rzeczach, które sprawiają nam przyjemność. Dostrzeganie dobrych rzeczy w naszym życiu pomoże uporać się z trudniejszymi chwilami.

Znalezienie równowagi między pozytywnymi i negatywnymi emocjami jest bardzo istotne. Należy pamiętać, że bycie pozytywnym nie oznacza, że ​​nigdy nie odczuwasz negatywnych emocji, takich jak smutek czy złość. Wyrażanie emocji jest zdrową reakcją, dlatego nie warto ich trzymać w środku. Jedyną różnicą między przeżywaniem pozytywnych i negatywnych emocji jest to, że tych pierwszych warto się trzymać i starać się, aby towarzyszyły nam jak najdłużej.

Rzeczą, która często wpływa na nasze negatywne samopoczucie, jest stres informacyjny. Jest to dyskomfort wynikający z nadmiaru wiadomości. Taki stan wpływa na poczucie dezorientacji, a czasami nawet rodzi poczucie frustracji. Dlatego warto wiedzieć kiedy zrobić przerwę od negatywnych informacji. Czasami wyłączenie wiadomości, czy zrobienie przerwy od social mediów może wpłynąć pozytywnie na nasze samopoczucie. W ten sposób możemy dać sobie chwile wytchnienia od natłoku relacji wydarzeń z całego świata.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Mental Health 🧠 (@mentalhealth)

Zdrowie psychiczne a zdrowie fizyczne

Ważne jest dbanie o swoje zdrowie fizyczne, ponieważ jest ono ściśle powiązane ze zdrowiem psychicznym. Nie trzeba chodzić codziennie na siłownie, wystarczy wyjść kilka razy w tygodniu na spacer. Polecamy zaleźć aktywność fizyczną, która nam odpowiada i ją regularnie praktykować. Mogą być to treningi taneczne, poranna joga, albo pływanie.

Kolejną rzeczą, która wpłynie pozytywnie na zdrowie psychiczne, jest zapewnienie sobie wystarczającej ilości snu. Jego jakość zdecydowanie wpływa na twój nastrój. Jeśli nie wysypiasz się dobrze, możesz łatwiej wpadać w irytację i złość. Według badań, w dłuższej perspektywie brak odpowiedniej ilości godzin snu może zwiększyć prawdopodobieństwo zachorowania na depresję. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że masz regularny harmonogram zasypiania i budzenia się.

Zdrowe, regularne odżywianie pomoże Ci poczuć się lepiej fizycznie, ale może również poprawić nastrój i zmniejszyć niepokój i stres. Ponadto brak wystarczającej ilości niektórych składników odżywczych może przyczynić się do obniżenia samopoczucia. Przykładowo niedobór witaminy B12 może doprowadzić do zaburzeń depresyjnych, otępienia, a nawet zaburzeń pamięci Dobrze zbilansowana dieta może pomóc w uzyskaniu wystarczającej ilości potrzebnych składników odżywczych i tym samym poprawić samopoczucie.

Zdrowie psychiczne a relacje z innymi

Ludzie są istotami społecznymi i ważne jest, aby dbać o zdrowe relacje z innymi. Posiadanie wsparcia w bliskich osobach to istotny element życia. Mogą oni nam pomóc w radzeniu sobie ze stresem i wspierać w trudnych chwilach.

Niestety w okresie zimowym szczególnie trudno jest znaleźć czas dla przyjaciół i łatwo zaniedbać swoje relacje. Bliskie kontakty są ważne dla dobrego samopoczucia. Nie ma określonej liczby godzin, które powinieneś poświęcić swoim przyjaciołom lub rodzinie. Każdy ma nieco inne potrzeby społeczne. Kluczem jest ustalenie, jakie są twoje potrzeby społeczne i przeznaczanie na nie odpowiedniej ilości czasu.

Dobrze jest także pielęgnować innego rodzaju znajomości. Oprócz relacji z rodziną i przyjaciółmi warto spróbować zaangażować się w życie społeczne. Na przykład możesz zostać wolontariuszem w lokalnej organizacji lub dołączyć do grupy skupiającej się na hobby, które lubisz.

Zdjęcie główne: Madison Inouye/pexels.com

0 Komentarzy

Napisz komentarz

TAGI