1. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  2. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  3. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  4. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  5. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  6. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  7. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  8. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  9. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  10. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  11. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  12. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  13. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  14. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  15. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  16. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  17. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  18. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  19. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  20. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  21. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  22. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  23. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  24. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  25. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  26. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  27. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  28. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  29. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  30. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  31. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  32. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  33. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  34. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  35. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  36. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  37. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  38. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  39. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  40. Dieta dla kobiety w ciąży
  41. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  42. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  43. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  44. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  45. Dieta wegetariańska dla dzieci?
piątek, 1 marca, 2024
  1. Jak suplementacja minerałami wpływa na poprawę wydolności organizmu?
  2. Jak wybrać idealną turbinę stomatologiczną? Poradnik dla dentystów
  3. Zrozumienie procesu unieszkodliwiania odpadów zakaźnych: bezpieczeństwo i odpowiedzialność
  4. Dlaczego warto regularnie złuszczać skórę?
  5. Jak promować zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży: poradnik dla rodziców
  6. Jak laseroterapia może pomóc w walce z trądzikiem? Szczegółowy przewodnik dla pacjentów
  7. Zasady zdrowego stylu życia: jak codzienne nawyki wpływają na twoje samopoczucie
  8. Zastosowanie gryzaków logopedycznych w terapii dzieci z autyzmem: praktyczne porady i wskazówki
  9. Czy regularne ćwiczenia są bezpieczne podczas ciąży?
  10. Jak fizjoterapia może wspomóc proces odnowy biologicznej skóry
  11. Jak wybrać odpowiednie ubezpieczenie dla osób pracujących w sferze medycyny?
  12. Zrozumieć i pokonać migrenę: skuteczność zastosowania toksyny botulinowej w terapii bólu
  13. Czy implanty zębów są bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem dla twojego uśmiechu?
  14. Rozpoznawanie i radzenie sobie z zaburzeniami nastroju. Praktyczne wskazówki dla rodziców dzieci z ADHD
  15. Jakie są korzyści z korzystania z przenośnych urządzeń do terapii oddechowej?
  16. Jak wybrać odpowiednie probówki do twojego laboratorium?
  17. Jak skutecznie zastosować dietoterapię przy pomocy indywidualnego jadłospisu?
  18. Poradnik skręcania idealnego papierosa z wykorzystaniem bletek znanych marek
  19. Jak wybrać odpowiednią lupę do praktyki stomatologicznej?
  20. Zrozumieć problem rumienia naczyniowego: jak nowoczesne technologie pomagają w walce z czerwienią skóry
  21. Jak fizjoterapia pomaga w łagodzeniu objawów schorzenia dłoni?
  22. Jak prawidłowo dobrać soczewki kontaktowe do twojego stylu życia?
  23. Jak precyzyjne narzędzia chirurgiczne wpływają na bezpieczeństwo pacjenta podczas procedur medycznych?
  24. Czy naturalne suplementy diety mogą wspomóc walkę z chorobami przewlekłymi?
  25. Dermatolog: Twoje najlepsze wsparcie w dbaniu o zdrowie skóry
  26. Kto powinien wykonywać badania słuchu? 
  27. Dlaczego warto ubierać dziecko warstwowo?
  28. Najczęściej występujące dolegliwości ortopedyczne u dzieci
  29. Jak dobrać klocki dla dziecka? Poradnik dla rodziców
  30. Dlaczego należy regularnie chodzić na badania do okulisty?
  31. Dlaczego warto zapisywać młodzież na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne?
  32. Aikido jako narzędzie radzenia sobie z agresją
  33. Jakie korzyści płyną z uprawiania sportów przez dzieci?
  34. Jakie skutki dla dziecka ma cesarskie cięcie?
  35. Jak wybrać odpowiedniego specjalistę w dziedzinie chirurgii naczyniowej?
  36. Dlaczego w zimę warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
  37. Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?
  38. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu podstawą równowagi psychicznej nastolatków
  39. Czy będąc w ciąży można iść do dentysty?
  40. Dieta dla kobiety w ciąży
  41. Uzależnienia behawioralne, czyli problem współczesnej młodzieży
  42. Opryszczka u dzieci – jak sobie z nią poradzić?
  43. „Walcz, Zwyciężaj, Żyj!” – rozpoczyna się walka o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  44. Aktywność fizyczna seniora a ogólna kondycja organizmu, czyli czym jest gerontoprofilaktyka
  45. Dieta wegetariańska dla dzieci?
Odporność psychiczna – czym jest i jak ją wzmacniać?

Odporność psychiczna sprawia, że możesz radzić sobie z sytuacjami stresowymi i niepowodzeniami. Jest ona tak samo ważna jak sprawność fizyczna, ponieważ w zdrowym ciele żyje zdrowy duch. Osoby odporne psychicznie lepiej radzą sobie z codziennymi problemami i odczuwają mniej stresu. Chcesz dowiedzieć się, jak wzmocnić swoją odporność psychiczną? 

Czym jest odporność psychiczna?

Jeśli jesteś odporny psychicznie, oznacza to, że potrafisz radzić sobie z niepowodzeniami. Jest to więc zdolność do utrzymania lub szybkiego odzyskania dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego w obliczu stresu albo traumy. Aby móc cieszyć się dobrą odpornością psychiczną, należy ogólnie wzmocnić swój stan psychiczny. Zatem każda czynność, dzięki której poczujesz się lepiej, będzie mieć wpływ także na Twoją odporność psychiczną. Poniżej przedstawiliśmy kilka sposobów na jej budowanie. 

Regularne spacery – to nie tylko trening fizyczny

Chodzenie w stałym tempie sprzyja pozytywnym zmianom w mózgu. Wiele badań jednoznacznie wskazuje na to, że nawet pół godziny codziennego spacerowania wystarczy, aby zmniejszyć niektóre problemy psychiczne, przeciwdziałać depresji i poprawić jakość życia. Nie chodzi o męczący i długotrwały trening. Prosty, regularny i ciągły ruch w ciągu krótkiego spaceru dotlenia cały organizm, a w szczególności mózg.

Chodzenie pomaga uwolnić nagromadzone napięcie i aktywuje fale mózgowe odpowiedzialne za utrzymanie dobrego samopoczucia. Zatem – dzięki codziennym, nawet krótkim spacerom staniesz się spokojniejszy i bardziej otwarty na świat, a co za tym idzie, łatwiej Ci będzie zmierzyć się z problemami.

Głębokie oddechy 3 razy dziennie

Stres prowadzi do niezrównoważonego i przyspieszonego oddychania, w którym mózg przestaje otrzymywać potrzebny mu tlen. Dodatkowo każda sytuacja lękowa i stresowa generuje kortyzol – hormon, który w dużych dawkach pełni rolę zaciekłego wroga Twojego ciała i umysłu. Dlatego dobrym ćwiczeniem, które może poprawić odporność psychiczną, jest głębokie oddychanie. Weź głęboki oddech i utrzymaj powietrze przez ok. 10 sekund. Następnie bardzo powoli je wypuść. Całość powtarzaj przez 15 minut dziennie. Powtórz ćwiczenie kilka razy, a zauważysz dużą zmianę w swoim samopoczuciu.

Przyjaźnie, które warto pielęgnować 

Regularny kontakt z rodziną, przyjaciółmi, współpracownikami, sąsiadami jest niezbędny dla utrzymania zdrowej psychiki. Ludzie potrzebują kontaktów społecznych, dzięki którym wspólnie z innymi mogą się śmiać, płakać, pracować czy też wspólnie tworzyć. Dlatego zwracaj dużą uwagę na swoją sieć społecznościową. Zadzwoń do starego znajomego, z którym nie masz już kontaktu i umów się na spotkanie. Uszczęśliw ukochaną osobę kartką, bukietem kwiatów lub niespodziewaną wizytą. To sprawi, że ​​poczujesz się dobrze, a także poprawi Twoją odporność psychiczną.

Fot. Helena Lopes/Pexels

Zwróć uwagę na swoje potrzeby

Dbanie o siebie również może poprawić Twoją odporność psychiczną. Poświęć więc trochę czasu na swój rozwój i zajmij się czynnościami, które lubisz. Może to być wizyta w spa lub w muzeum, oglądanie najnowszych filmów, udział w meczu sportowym, wylegiwanie się na sofie z kubkiem herbaty lub granie na instrumentach. Czasem także warto odprężyć się i nie robić nic. Odpoczynek zapewni spokój psychiczny i fizyczny. Ponadto relaks pomoże w naładowaniu baterii. 

Uśmiech – wspaniałe ćwiczenie terapeutyczne

Uśmiech ma ogromny wpływ na zdrowie psychiczne i może napełnić Cię pozytywnym nastawieniem. Wystarczy się uśmiechnąć, aby mózg wysyłał strumień endorfin. Codzienne uśmiechanie pozwoli Ci oderwać się od stresu. Kiedy poczujesz się zmęczony, podejdź do lustra i uśmiechnij się!

Fot. Quang Anh Ha Nguyen/Pexels

0 Komentarzy

Napisz komentarz

TAGI